Ugrás a tartalomra

Y-híd – meglesz a kerülőút, segítség a martinkertvárosiaknak

Kujan István
Utoljára módosítva
2021. február 02. kedd 11:23
Addig nem kezdik el az Y-híd második ütemének építését, amíg az útkiváltás nem megoldott – ez volt az egyik legfontosabb üzenete annak az egyeztetésnek, amelyet Veres Pál polgármester hívott össze hétfő reggelre.

A megbeszélésen részt vett Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője és a NIF Zrt – mint beruházó –, valamint a HE-DO Kft. – mint kivitelező – szakemberei is. A NIF munkatársai már az egyeztetés elején kiemelték: a találkozó rendkívüliségét az adja, hogy jó híreket hoztak, az egyik az, hogy a kerülőutat megépítik, a másik, hogy épül kerékpárút a beruházás keretében.

Az Y-híd építése során elkerülhetetlen lesz a Kisfaludy Károly utca vasúti felüljáró és a Pfaff Ferenc utca közötti szakaszának elbontása. Az eredeti tervek szerint a munkák idejére a forgalmat kizárólag Miskolc-Szirma felé terelték volna el. A megnövekedett menetidő, az egészségügyi ellátás és a közbiztonság fenntarthatósága érdekében azonban szükségessé vált egy alternatív útvonal kijelölése. Erre a szakemberek egyetlen alkalmas útszakaszt találtak: a Csokonai Vitéz Mihály utcát a Fonoda utcával összekötő részt. Ezt, mint alternatív útvonalat újítják fel.

A hétfői egyeztetésen az önkormányzat ígéretet tett arra, hogy a saját eszközeivel segíti az útépítés minél gyorsabb megvalósulását.

A kerülőút kialakítása több tízezer embert érint, a Csokonai utca meghosszabbítása biztosítja majd számukra a könnyebb, gördülékenyebb eljutást. Veres Pál polgármester hangsúlyozta, a Csokonai utcában élőknek sem kell attól tartaniuk, hogy a teherforgalom feléjük lesz terelve, hiszen ez az útszakaszt nem ezt a célt szolgálja majd. A kerülőút kimondottan a lakossági közlekedést segíti. A szakemberek azt is kiemelték, hogy Martinkertváros településszerkezetéből adódóan attól sem kell tartani, hogy ebben az utcában feltorlódik a forgalom.

A városvezető az egyeztetésről Facebook-oldalán számolt be:

A tárgyalások folytatódnak a poszt szerint, hogy a martinkertvárosiaknak minél kevesebb kellemetlenséget okozzon a beruházás.

Ahogy arról január közepén beszámoltunk, megvan a pénz a kerékpáros és az alternatív út építéséhez is. „Olyan problémákra sikerült közösen megoldást találni, amikkel az Y-híd beruházás korábban nem foglalkozott, vagy nem adott rájuk kielégítő választ” – fogalmazott akkor Miskolc főépítésze. Szunyogh László kiemelte, az elkerülő út kialakítását kifejezetten a helyiek kezdeményezték, de egész Miskolcnak is elengedhetetlen érdeke.

Juhász Ákos január 18-ai fotói

Martin-kertváros és a miskolci belváros biciklis összeköttetésének fontosságát szintén a civilek, jelesül a kerékpáros egyesület hangsúlyozta. Kezdeményezték azt is, hogy az Y-hídon is legyen biciklis nyomvonal. Erre is megvan a forrás, de vizsgálják annak lehetőségét, hogy a Kisfaludy hídon is kialakíthassanak egy nyomvonalat a kerékpárosok számára. És kijavítják majd az úthibákat a Tiszai pályaudvar és a Martin-kertváros közötti vasúti átjárónál, ahol a gyalogosok és a biciklisek is biztonságosan közlekedhetnek majd.

A beruházás egyébként az ütemterveknek megfelelően halad. A régi Vörösmarty utcai felüljáró szerkezetének elbontásával párhuzamosan megkezdődtek az új műtárgy alépítményének építését, ami magában foglalja a cölöpözést, a cölöpösszefogó gerendák készítését, valamint a keleti oldalon a támfalépítés előkészítő munkáit is. A szeptemberben bevezetett ideiglenes forgalomtechnikai kialakítások 2021 tavaszáig lesznek érvényben, ekkorra várhatóan burkolatot kaphat a Csokonai utca is a Martin-kertvárosban.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!