A korábbi közlekedési államtitkár arra is kitért, hogy bár közvetlen európai uniós forrást nyertek el a továbbtervezésre, a támogatási szerződést a Lázár János vezette közlekedési tárca „a szankciós politikára”, valamint „a rezsicsökkentés megvédésére” hivatkozva felmondta és a forrást visszaadta, a pénz így más uniós országok közlekedési projektjeit finanszírozza majd – Vitézy Dávid információi szerint a Balti-államok fővárosait összekötő új vasútvonal kapja meg.
Vitézy arra is kitért, hogy Lázár a héten a budapesti vasúti hálózat fejlesztését „presztízsberuházásnak” nevezte, mondván, helyette vidéken kell fejleszteni. A volt államtitkár „mesterséges főváros-vidék szembeállítást” emleget, pedig a fejlesztésből nemcsak a budapestiek részesülnének:
– Mivel a Nyugati pályaudvar tényszerűen Budapesten van, kapacitásának bővítése legkevésbé sem csak a budapestiek ügye – a miskolci InterCityn vagy a monori zónázón többnyire nem fővárosi utasok ülnek – írja Vitézy Dávid, majd hozzáteszi:
"Aki tehát a budapesti vasúti fejlesztéseket, így például az ország legforgalmasabb, mégis kapacitáshiánnyal küzdő es végletesen lerobbant infrastruktúrájú központi pályaudvarának fejlesztését akarja megakadályozni, valójában legkevésbé sem a fővárossal szemben kedvez a vidéknek, hanem csak általánosságban a magyar vasúti közlekedés fejlődését hátráltatja."
Vitézy ráadásul nemcsak az osztrák, cseh és lengyel hasonló fejlesztéseket hozza fel pozitív példaként, hanem az ellenzéki vezetésű Budapestet is:
"Említést érdemel viszont, mivel fontos részeredmény és pozitívum, hogy a Nyugati térre készült terveket a zsűriben is közreműködő Főváros is magáévá tette és immár a tervpályázaton győztes, felüljáró nélküli, Bajcsy Zsilinszky úti villamosos terv lett a hivatalos budapesti jövőkép a Nyugati környékének rendezésére. Mielőbb valósuljon meg!"
– fejezi be írását Vitézy Dávid.
(via: 24.hu)