Ki nem találná, melyik Kocsonya-koncert hozott látogatócsúcsot Miskolcon!
Hagytuk egy picit leülepedni a hétvége tapasztalatait, majd kedden behívtuk a Miskolc Televízió stúdiójába Lipták Ádámot, a Kocsonyafesztivál főszervezőjét, valamint Fekete-Angyal Enikőt, a MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, hogy értékeljük a háromnapos rendezvényt.
„Igen, sikerült” – jelentette be a Kilátó című magazinműsorunkban Lipták Ádám arra a kérdésünkre, hogy teljesült-e a rekorddöntés a február 14-16. között megtartott Kocsonyafesztiválon. Azt már előzetesen tudni lehetett, hogy a programba bevont terület meghaladja a korábbi éveket, az óriási vendéglátós kínálatot is lehetett előzetesen látni, egyetlen kérdés maradt nyitva a vasárnapi zárásig: hány látogatója volt az idei fesztiválnak?
Nos, a főszervezőtől megtudtuk, hogy elérte a 230-240 ezer főt, így kimondhatjuk: minden idők legnagyobb Kocsonyafesztiválja volt a 2025-ös. Csak, hogy érzékeltessük egy másik számadattal is a monstre-jelleget: aki végig akart sétálni a fesztivál területén, annak bizony rá kellett szánnia az időt, ugyanis legalább 1-1,5 órát el lehetett tölteni a standok, színpadok és más programhelyszínek között sétálva. És ez nem is a tömeg miatt volt így!
– Magas volt a látogatói komfort, nem kellett például sokat várni az árusoknál. Szeretnénk a legnagyobb téli rendezvény lenni, idén fejlődtünk tehát abban is, hogy még sokszínűbb legyen a rendezvény, még több teret vonjunk be, és külön tematikus rendezvényekkel is készültünk, amikről szintén pozitív visszajelzéseket kaptunk – mondta.
Azt is megtudtuk, hogy a Tankcsapdára voltak a legtöbben kíváncsiak, Lukács Laciék koncertje rekordot hozott a közönség számát tekintve. Ezt úgy tudták elérni, hogy a Szent István teret „meghosszabbították”: a Széchenyi szobornál ugyanis felállítottak egy plusz LED-falat, így még többen élvezhették a rockzenét a záró napon.
Fekete-Angyal Enikő, a MIDMAR ügyvezetője elmondta, örömmel tapasztalta, hogy a miskolci szálláshelyek megteltek. Rengetegen érkeztek belföldről, de külföldi vendégeket is köszönthettünk városunkban.
– Rengeteg visszajáró vendég érkezik ilyenkor Miskolc ikonikus, jól ismert programsorozatára, aminek rangját jelzi, hogy az ország top 10 fesztiválja közé sorolhatjuk. Azt kell mondanom, hogy aki nem foglal időben szállást a hétvégére, az sajnos lemarad; már hetekkel előtte nem lehetett foglalni idén sem – jegyezte meg.
A szakember hangsúlyozta: a városimázst is építi a rendezvény, miközben büszkeséget okozott sok miskolcinak.
– Ez volt a fesztiválalapítók célkitűzése is. A nagyrendezvények az imázsépítés fontos alapkövei, ezt tudatosan építették az elmúlt években. Ilyenkor különösen jó miskolcinak lenni. Sokan szeretik a várost, olyanok is, akik nem itt élnek. Vallom, hogy akkor tud vonzó lenni egy város, ha jó ott élni. Ez kifelé is hatni fog, mások is akarnak ide jönni. Ezen az úton haladunk ezzel a fesztivállal is; egy ilyen eseményen átélt eufória érzés erősíti, hogy klassz miskolcinak lenni – fogalmazott.
A főszervező végül megosztotta velünk: gondolkodtak már azon, hogyan lehetne még egy picivel nagyobb a fesztivál. Új helyszíneket vonnának be, zenei színpadot azonban nem szeretnének újabbat. Kutatják, mérik a látogatói visszajelzéseket, tapasztalatokat.
– Vannak ötleteink 2026-ra is. Az biztos, hogy kisebbek már nem leszünk, nagyobbak még lehetünk. A közös munka a városi és más cégekkel hozzá fog tenni a rendezvényhez – húzta alá Lipták Ádám.
Fekete-Angyal Enikő ezt azzal egészítette ki, hogy lehet még külföldön erősíteni a fesztivál kommunikációját, reklámozását. Úgy fogalmazott, hogy elsősorban az olyan ikonikus nagyrendezvényeinket tudjuk használni bemutatkozáskor, mint amilyen a – most már rekorddöntőnek nevezhető – 2025-ös Kocsonyafesztivál is volt.
A teljes beszélgetés itt tekinthető meg: