Idén harmadik tanévét kezdte az intézmény a Promise Egyesület szakembereivel együttműködésben. A kezdeti kapcsolat egy óvodai és iskolai szociális munkát segítő személy jóvoltából jöhetett létre, hogy aztán egy másik esetet követően közös munkába is fogjanak a résztvevő felek. Ennek gyümölcseként született meg az a szoba, ahol pár perc alatt mentálisan stabilizálhatják magukat a középiskolások, mielőtt visszamennek a tanórára.
Farkas Csenge pedagógiai szakpszichológus az ünnepélyes megnyitón a módszer tudományos hátterét ismertetve elmondta: a tengerentúlon kifejlesztett pedagógiai technika lényege, hogy ne feltétlenül tekintélyelvű büntetéssel, hanem belső motivációból építkező, alternatív eszközökkel vezessék rá a fiatalokat a valódi felelősségvállalásra.
Az iskolákban gyakori probléma a tanórák megzavarása – tanár, diák szenved a rendetlenkedőktől. Az Arizona Program ezt a problémát próbálja orvosolni, hiszen célja a tanárok számára a zavartalan tanítás, a tanulóknak a zavarásmentes, nyugodt tanóra biztosítása, valamint a felelősségteljes gondolkodás kialakítása a tanulókban. A módszert Edward E. Ford vezette be 1994-ben egy phoenixi iskolában, Arizonában. Sikere miatt széles körben elterjedt.
A Komplex Intézményi Szervezetfejlesztési Programról szóló beszámolójában a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Bűnmegelőzési Tanács titkára elárulta: a következő Arizona-szobát Kazincbarcikára tervezik. Majó Márk Gábor elmondta: számos megerősítő visszajelzést kaptak a miskolci iskola tantestületétől.
Az iskola vezetésében már korábban megfogalmazódott, hogy rendszerszintű változást érjenek el a diákság stresszel való megküzdésében. A gimnázium intézményvezetője szerint fontos, hogy a mindennapi munka közepette kollégái mellett a fiatalok és azok szülei is azt érezzék, náluk jó kezekben van a jövőjük.
Fridrikné Várhegyi Renáta a fentieken túl a szoba létrehozásában tett erőfeszítéseiért köszönetét fejezte ki a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsnak, a Miskolci Tankerületi Központnak, a Miskolci Szakképzési Centrumnak és a Supersum Közhasznú Alapítványnak.
Sőt, mint megtudtuk: habár a szoba koncepcióját az Egyesült Államokban dolgozták ki, az itteni, Zig-Zug nevet viselő helyiséget a zrínyis diákok mellett a Koós Károly Kreatív Technikum és Szakiskola műhelyiskolás diákjai és oktatói alkották meg.