Harmadik mérföldkövéhez érkezett a „DigitALL – Az oktatás digitális átalakítása a Miskolci Egyetemen” projekt
Az összegből 2,825 milliárd forintot az Európai Unió biztosít a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz keretében. A közel négy éven át tartó projekt célja egy olyan komplex digitális ökoszisztéma kialakítása, amely - a képzési tevékenység innovatív támogatásán túl - hozzájárul ahhoz is, hogy a diákok gyakorlati tudása még inkább illeszkedjen a munkaerőpiaci elvárásokhoz.
A Miskolci Egyetemen 2022. júniusban indult projekt fő célkitűzései a felsőoktatás modernizációja, valamint különböző infrastrukturális és képzési fejlesztések a digitalizáció jegyében. A projekt most sikeresen zárta a harmadik mérföldkövét.
Szilágyi Roland, a Miskolci Egyetem oktatási rektorhelyettese egy szenátusi ülés keretében számolt be az aktuális eredményekről. Elmondta, a projekt sikeresen zárta a harmadik mérföldkövét az elmúlt évben. A terveknek megfelelően haladnak időarányosan, az elvárásoknak már több mint a hatvan százalékát teljesítették, mind szakmai, mind a pénzügyi források felhasználásának ütemezése tekintetében.
- Az eddigiekben sikerült megalapozni azokat a szakmai tevékenységeket, amelyek a későbbi projekt megvalósítást segítik. A digitális infrastruktúra fejlesztésével, illetve a szakmai programok kialakításával, ez a projekt egyértelműen hozzájárul ahhoz, hogy a Miskolci Egyetem 2026-2030-as időszakra kialakított és elfogadott stratégiájának a megvalósítását támogassa - fogalmazott a rektorhelyettes. Hozzátette, ez a konkrét projekt 2026. április 30-áig tart, addigra kell minden sarokpontban és vállalásban elérni a száz százalékot.
A jelen állás szerint eddig megvalósult fejlesztések:
- Infrastruktúra fejlesztés: az intézmény internetes hálózatfejlesztésének zárása megújult Wifi szolgáltatással az oktatáshoz való hozzáférés bővítése érdekében, 400 db digitalizáló tábla és 20 darab VR szemüveg beszerzése a digitális oktatási tartalmak és módszerek használatának támogatásához.
- Laborfejlesztés területén nagy értékű eszközbeszerzések lebonyolítása, mely a vegyészmérnöki gyakorlati oktatást segíti elő (ITC eszköz beszerzése megvalósult, szállítói szerződést kötöttek ICP, BET és DLS eszközökre).
- A digitális készségek fejlesztése keretében online kurzusok lebonyolítása hallgatók és dolgozók számára (Neptun alkalmazási ismeretek, M365 Sharepoint, Excel használat).
- A sikeres hallgatói életút támogatása céljából végzett, az adatok mesterséges intelligenciával történő elemzése, illetve az oktatás fejlesztési irányainak folyamatfejlesztése folyamatosan zajlik, a vonatkozó szakértői javaslattétel 5.mérföldkövéhez érkezett.
- Folytatódott a duális vállalati fórumok tartása a képzések gyakorlatorientált fejlesztése jegyében.
- A tantervek munkaerő-piaci megfelelőségi szempontból történő felülvizsgálata 14 képzési curriculum esetében történt meg (mérnökinformatikus, gépészmérnök, személyügyi, munkaügyi és szociális igazgatási, gazdálkodási és menedzsment, anglisztika, ápolás és
betegellátás (gyógytornász), orvosi diagnosztikai analitikus alapképzések; hidrogeológus, olajmérnök, AMIR, kohómérnök, kulturális antropológia mesterképzések; Master of Business Administration, Európai Üzleti Jogi LLM képzések).
- Az intelligens szakosodás témakörében, a munkaerő-piaci felkészülés jegyében hallgatóik 11 féle kurzuson vehettek részt 17 csoportban teljesítve a képzéseket (Haladó MS Excel, Innovációmenedzsment, Vállalkozásindítás, Vállalkozásmenedzsment, Irányítási készségfejlesztés, Irányítási kompetenciák menedzselése, Kutatásmódszertan, Egészséges életmód és fenntartása a mindennapokban, Közérthető fogalmazás és konfliktusmentes kommunikáció, Fenntartható energiagazdálkodás, Viselkedéskultúra és protokoll). Dolgozóik ugyanezen témakörökhöz kapcsolódóan az ügyfélfókuszú kommunikáció erősítése érdekében két csoportban vettek részt képzésen.
- A nyelvi és pedagógiai készségfejlesztés keretében dolgozóik 11 nyelvi és 30 pedagógiai készségfejlesztő csoportban végeztek el kurzusokat.
A projekt harmadik mérföldkövének zárásakor a vállalt műszaki és szakmai eredményekből 2947 darab digitális eszköz telepítése valósult meg, valamint 6880 fő részesült oktatásban vagy képzésben - tudtuk meg a sajtótájékoztatón.