Az értékelés kiterjed többek között a munkatársak szakmai felkészültségére, helyismeretére, nyelvtudására, a szolgáltatások mennyiségére és minőségére, az iroda rendezettségére, a kiadványkínálatra is. Mindezt különböző módokon ellenőrzik; évente több alkalommal végeznek próbavásárlásokat – személyesen, telefonon és írásban is. A fentieken kívül természetesen nem csak az ügyfélszolgálati teljesítményt vizsgálják, hiszen az irodahálózat rengeteg háttérmunkában is részt vesz; pl. a Tourinformok végzik egyes turisztikai adatbázisok kezelését és aktualizálását - a miskolci iroda adatgyűjtő területe több mint félszáz települést foglal magába, ami az országos átlag feletti mennyiség.
Az irodák teljesítményét nemcsak egymáshoz, hanem az országos átlaghoz is viszonyítják. Átlag fölötti az éves megkeresések száma (az adott időszakban több mint 14 ezer ügyfelet szolgáltak ki a miskolciak), de az adatbázisban kezelt turisztikai attrakciók, látnivalók száma és turisztikai besorolása is magasabb, mint a legtöbb helyen.
Az MTÜ nemcsak országos és térségi kiadványokkal, hanem feladatokkal és képzési lehetőségekkel is ellátja a Tourinformokat; a munkatársak rendszeresen részt vesznek a hálózatban dolgozók számára szervezett tréningeken, konferenciákon, és mindenki sikeresen teljesítette a vizsgakövetelményeket is.
Az alapszolgáltatások (turisztikai információadás magyar és idegen nyelveken, menetrendi tájékoztatás, térképek, kiadványok biztosítása) mellett a miskolci információs iroda egyéb szolgáltatásokkal is várja a vendégeket, hiszen itt működik a Miskolc Pass turisztikai és városkártya teljes körű ügyfélszolgálata és a Miskolc Bolt, valamint – immár 9 éve - az iroda szervezi a nagy népszerűségnek örvendő tematikus garantált miskolci városnézéseket. A keresleti változások indokolják, hogy a nyári időszakban a főiroda mellett szezonális információs pontot is működtessenek Lillafüreden. Emellett turisztikai weblapot üzemeltetnek, és hétről hétre összeállítanak egy programajánló hírlevelet. A fentiekkel nagyban hozzájárulnak Miskolc és környéke turizmusának népszerűsítéséhez, valamint folyamatosan igyekeznek segíteni a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingmunkáját, tartalomgyártását, kiadványkészítését, ill. kapcsolatot tartanak a térség szakmai szervezeteivel és szolgáltatóival.
A Tourinform Miskolc iroda munkatársai szeptember végén a Turizmus Világnapjához kapcsolódva a szakma és az érdeklődők számára egyaránt készülnek programokkal, különböző aktivitásokkal- még jobban ráirányítva a figyelmet a hazai turizmus, a helyismeret fontosságára és a Tourinform hálózat munkájára.