Miskolci cég a CineFest mögött
Már ezekben a hetekben is futnak olyan vetítések, melyek a 20. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválra hangolják a közönséget. Az esztendő első felében pedig mindezek mellett kiállításokkal és szabadtéri programokkal is készülnek a szervezők – árulta el a hétfői bejelentés során a szeptember 6. és 14. között tartandó esemény felvezető programjairól a fesztiváligazgató.
Ám mindettől függetlenül is különleges esztendő elé néz Miskolc idén jubiláló emblematikus filmes eseménye, miután főszponzorának alakjában történetében először egy helyi cégre lelt. Bíró Tibor a hétfő délutáni sajtótájékoztatón munkatársai nevében úgy fogalmazott: megerősítő visszajelzésnek értékelik, hogy egy nemzetközi háttérrel rendelkező cég fantáziát látott rendezvényükben.
Miskolc polgármestere a város kulturális életének egyik legerősebb pillérének nevezte a rendezvényt. Veres Pál szerint a CineFest napjainkra nem csupán határainkon belül képvisel komoly nívót, miután számos kontinens országából mutatnak be alkotásokat annak programkínálatában. Hozzátette: a miskolci filmfesztivál a filmek és a mozik idelátogató szerelmesein kívül mostanra a helyiek szívéhez is közel férkőzött, éppen ezért a városvezetés céljául tűzte ki, hogy lehetőségeihez mérten minél inkább támogassa a fesztivál brandjének megőrzését és továbbépítését.
Ahogy azt a polgármester hangsúlyozta: fontos, hogy egy ilyen, ország- és világszerte ismert kulturális attrakció mögött az itteni piaci szereplők is felsorakozzanak. Éppen ezért – mutatott rá – rendkívül örömteli, hogy a sikeres és tőkeerős helyi vállalkozások nem pusztán székhelyükként, hanem otthonukként tekintenek a településre. Veres Pál úgy értékelte, hogy a Mercedes-Benz Miskolc elkötelezett a város kulturális életének támogatásában.
A cég ügyvezetője elmondta: habár csak nyolc éve érkezett ide Kecskemétről, ma már miskolcinak vallja magát. A vállalkozás ezekben az esztendőkben komoly beruházásba vágja a fejszéjét, mégis fontosnak érezték, hogy a CineFesttel összefogva öregbítsék Miskolc és a régió jó hírét – taglalta Balogh József a sajtóeseményen, végül hozzátette: tervezik, hogy majd újonnan felépített szalonjukban is helyt kapjon a jövőben valamilyen formában a fesztivál.
A sajtótájékoztató végén a felek egy három évre szóló megállapodást írtak alá a névadó szponzorációra vonatkozóan.