Paul Simontól Haiti emberrablóin át a török sci-fiig
A már hagyománnyá vált Kitekintő program válogatása ezúttal az Európán kívüli filmeket sorakoztatja fel, és külön szekciót kapnak a kínai (China Focus) és a török (Turkish Days) alkotások.
A Kitekintő szekció leggrandiózusabb darabja az Álmatlan éjszakákon: Paul Simon zenéje. A Simon and Garfunkel egykori tagjának immár hat évtizedes zenei karrierjébe nyerhetünk bepillantást az amerikai dokumentumfilmben. Az Oscar- és Emmy-díjas Alex Gibney rendező az éppen legújabb albumát rögzítő Simont kíséri el a stúdiómunkára, és idézi fel vele karrierje legfontosabb állomásait.
Zoljargal Purevdash alkotása, a Bár hibernálni tudnám magam az első Cannes-ban versenybe került mongol film. Főszereplője, a szegény tizenéves Ulzii elhatározza, hogy ösztöndíj reményében nyerni fog egy fizikaversenyen. Írástudatlan anyja viszont vidéken talál munkát, és a tél közepén otthagyja a fiút a testvéreivel.
Az Emberrablás Rt.-ben Doc-ot és Zoe-t egy egyszerűnek tűnő emberrablással bízzák meg, ám helyette egy politikai összeesküvés kellős közepén találják magukat. Bruno Mourral féktelen akció-vígjátéka egyenesen Haitiről jutott el a legnagyobb amerikai filmfesztiválra, a Sundance-re, most pedig a CineFesten pályázik a fesztivál legszórakoztatóbb filmje címére.
A török Farukban egy filmes lánya dokumentálja apja isztambuli lakóházának közelgő lebontását. Asli Özge Berlinben a Nemzetközi Filmkritikusok Díját elnyerő alkotásban a 90 év feletti Faruk fokozatosan a film főszereplőjévé válik.
A Viszontlátásra Júlia! Cannes-ban keltett feltűnést, azóta Mohamed Kordofani filmje sorra járja a világ filmfesztiváljait. A Szudánba kalauzoló alkotás az országon belüli észak és dél ellentétét járja körül egy bűntudattal sújtott énekesnő szemén keresztül, aki igyekszik feloldozást nyerni, mert közvetve hozzájárult egy családapa halálához.
A Tatami az első olyan játékfilm, amelyet egy iráni és egy izraeli alkotó közösen rendezett, méghozzá a CineFestről korábbi munkáikkal jól ismert nevek: az iráni Zar Amir korábban a Szent pókkal a legjobb színésznő díját nyerte Cannes-ban, az izraeli Guy Nattiv pedig a Bőr című rövidfilmmel kapott Oscar-díjat. A pattanásig feszült sportfilmben – amely egyben a CineFest zárófilmje lesz – az iráni női judós Leilát az Iszlám Köztársaság felszólítja, a világbajnokságon színleljen sérülést és veszítsen, így élete legfontosabb döntését kell meghoznia.
A Sanghaji Nemzetközi Filmfesztivállal közös szervezésben megvalósuló China Focus program négy izgalmas filmmel igyekszik Kína sokszínű művészetét bemutatni. Az alkotásokat a fesztivál küldöttsége is elkíséri. Yishu Yang filmje, a Sanghaji Fesztiválról érkező, megkapóan intim Peremvidéken egy kis sziget biogazdaságán játszódik, ahol több generáció sorsa fonódik össze, és felszínre törnek a különböző szemléletmódokból és vágyakból fakadó ellentétek.
A Nappali utazóban Észak-Kína egyik városának mindennapjaiba pillanthatunk bele. Egy feleség új életet akar kezdeni, megpróbál elköltözni, ráadásul a szeretőjével is szakít. Egy fiatal tanár megpróbálja megváltoztatni az oktatási rendszert. Egy távoli buszmegállóban egész nap a buszra várnak az emberek, mert nem tudják, hogy a busz soha többé nem áll meg abban a megállóban. Yanqi Chen filmje a svájci Fribourg-i Filmfesztivál fődíját nyerte.
Dong Luo rendező Sanghajiban a legjobb elsőfilmes díját kapta a May-ért. Munkája a hetvenéves címszereplő szemén keresztül teszi fel a kérdést, van-e lehetőség új kapcsolatok építésére, esetleg a szerelem megtalálására ebben a korban.
A Johnny Keep Walking! őrült vígjáték, amelyben az átszervezésnek keresztelt elbocsátási hullám lebonyolításakor egy szerelő tévedésből a vezérigazgatóságba kerül. Hogy a HR-vezető megmentse a saját állását, igyekszik eltussolni az ügyet Runnian Dong a vállalati kultúrát karikírozó filmjében.
A Turkish Days programban a Szófiai és Thesszaloniki Filmfesztiválokon már vetített Élet tartogat izgalmas perceket a török filmek szerelmeseinek. Zeki Demirkubuz drámájában egy lány elszökik otthonról, mert az apja házasságra kényszerítené. Vőlegénye Isztambul nyüzsgő utcáin a keresésére indul.
Emre Kavuk Egy szebb holnap című sci-fijében Ozan engedélyt kér az államtól öngyilkosságra, mert nem bírja elviselni, hogy a szeretője elhagyta. Elutasítják a beadványát, mert egy Ekin nevű lány szerelmes belé. Ozannak meg kell találnia Ekint, hogy meggyőzze: inkább ne szeresse őt.
Az elkövetkező hetekben újabb információk derülnek ki a fesztivál részletes programjáról és a jegyértékesítés kezdetéről.