A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) nemcsak országos és térségi kiadványokkal, hanem feladatokkal is ellátja a közel 90 irodát tömörítő Tourinform hálózat tagjait, és ezeknek a feladatoknak a teljesítését ellenőrzi egy összetett minőségbiztosítási rendszerben. A minél színvonalasabb ügyfélkiszolgálást és marketingmunkát képzésekkel, módszertani útmutatókkal, brandépítéssel, arculatos eszközökkel, minőségbiztosítási rendszerrel támogatják. Az irodai munkatársak rendszeresen részt vesznek azokon a képzéseken, konferenciákon, amelyeket a hálózatban dolgozó közel 200 szakember számára szervez az MTÜ, és mindenki sikeresen teljesítette az éves vizsgakövetelményeket is.
– A 2023-2024-es vizsgált időszakban a miskolci Tourinform közel 100 százalékos teljesítményével – sorozatban harmadik alkalommal – az ország legjobbjai közé került, és minden olyan kritériumnak eleget tesz, amelyet a kiválóan teljesítő irodáktól elvárnak – emelte ki szerdai közleményében a miskolci iroda.
Részletezték: az MTÜ szakmai teljesítményvizsgálata kiterjed a szolgáltatások mennyiségére és minőségére, az iroda rendezettségére, a kiadványkínálatra, valamint a munkatársak felkészültségére, helyismeretére, nyelvtudására is. A minőségbiztosítás keretében mérik a vendégek elégedettségét; évente több alkalommal személyesen, telefonon és írásban is végeznek próbavásárlásokat. A fentieken kívül természetesen nem csak az ügyfélszolgálati teljesítményt vizsgálják, hiszen az irodahálózat rengeteg háttérmunkában is részt vesz; pl. a Tourinformok végzik a Nemzeti Turisztikai Adatbázis kezelését és aktualizálását. A miskolci iroda adatgyűjtő területe 62 települést foglal magába, ami közel kétszerese az országos átlagnak, és az adatbázisban általuk kezelt turisztikai objektumok (pl. templomok, természeti látnivalók, múzeumok) száma is magasabb, mint a legtöbb helyen: 112.
Átlag fölötti a miskolci irodában és információs ponton az éves megkeresések száma: az adott időszakban közel 18 ezer érdeklődő ügyfelet szolgáltak ki a miskolciak. A helyi és belföldi turisták mellett 59 országból keresték meg az irodát turisztikai információkért.
Az alapszolgáltatások mellett egyéb szolgáltatásokkal is várja a vendégeket a Széchenyi utcai iroda, hiszen itt működik a Miskolc Pass turisztikai és városkártya teljes körű ügyfélszolgálata és a helyi termékeket kínáló Miskolc Bolt, valamint az iroda szervezi már 10 éve a nagy népszerűségnek örvendő tematikus garantált városnézéseket.
A keresleti változások indokolják, hogy a nyári időszakban a főiroda mellett információs pontot is működtessenek, ezért már hosszú évek óta Lillafüreden is segítséget nyújtanak a turistáknak. Idén először tavasztól késő őszig Miskolctapolcán is működött egy Hello Miskolc információs pont, ahol szuvenír termékek megvásárlása mellett turisztikai információk is elérhetőek.
Emellett turisztikai weblapot üzemeltetnek, és hétről hétre összeállítanak egy programajánló hírlevelet Bakancsban és tűsarkúban címmel, valamint kapcsolatot tartanak a térség szakmai szervezeteivel és szolgáltatóival.
A fentiekkel nagyban hozzájárulnak Miskolc és környéke turizmusának népszerűsítéséhez, valamint folyamatosan segítik a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingmunkáját, tartalomgyártását, kiadványkészítését.
A miskolciak – a többi kiváló iroda munkatársaival közösen – egy kétnapos szakmai tanulmányúton vettek részt a közelmúltban, ahol személyesen is kicserélhették tapasztalataikat. A Tourinform Miskolc promóciós eszközöket, Miskolc város pedig turisztikai imázsfotózást és óriásplakát-kampányt kap az iroda kiváló teljesítményének elismeréséül.