A receptúrák átalakításával és új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya huszonhárom százalékról hatvankét százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül - közölte az MTI-vel a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (MAGYÜSZ.
A szövetség tagjai által 2010-2022 között gyártott, forgalmazott üdítőitalok száz milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma negyvenöt és fél százalékkal csökkent. 2010-ben az üdítőitalok száz milliliterre vetített átlagos energiatartalma negyven kalória volt, ma már alig huszonkét kalória. A 2010-2022 között az alkoholmentes italokon belül a csökkentett kalóriatartalmú (azaz legfeljebb húsz kalória/száz milliliter) és kalóriamentes termékek aránya huszonhárom százalékról hatvankét százalékra emelkedett.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a hazai ásványvíz-palackozók több mint kilencvenöt százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy nyolcvanöt százalékát képviseli.